December 24, 2009

TUHAN, Adil atau tidak; Ada atau tidak;….Emang Urusanmu Apa?

Suatu saat teman saya kirim SMS saat dia sedang menghadapi suatu masalah dan iri akan yang diperoleh orang lain.
Baca SMSnya, aku merenung, dan berkata dalam hati, “Emang yang lebih berkuasa itu siapa? Teman saya ini atau Tuhan sich.” Kok berani mengatakan bahwa Tuhan itu tidak adil. “Berarti masih ada yang lebih adil dari Tuhan”, begitulah kesimpulan yang saya ambil sambil bertanya-tanya siapakah gerangan yang bisa lebih adil dari Tuhan.

Setelah merenung-renung lagi, aku berpikir “yang butuh itu siapa? Tuhan membutuhkan kita ataukah kita yang membutuhkan Tuhan?”. Kalau anda (saya) tidak membutuhkan Tuhan, itu adalah urusan Anda (saya). Lagian kalau kita tidak butuh, ya ngapain kita protes Tuhan adil atau tidak. Mau adil atau tidak, toh kita tidak ada urusan sama Tuhan. Kan begitu logikanya. Tidak ada yang memaksa Anda (saya) untuk mengakui keberadaan Tuhan. Untuk percaya sama Tuhan. Anda (saya) percaya atau tidak, tidak akan mengubah keberadaan Tuhan menjadi ketidakberadaan.

TEACHING MODELS

Teaching models prescribe tested steps and procedures to effectively generate desired outcomes. In general, models can be classified along a continuum from instructor-directed, to student-instructor negotiated, to student-directed .

To help you choose a model, you should know that instructor-directed models are the norm for college campuses, and are criticized for not actively involving students and for often failing to challenge students to think at high levels (e.g., analysis, synthesis, evaluation). Student-directed models require considerably more interest and effort from the students and are criticized for consuming a lot of class time to cover smaller amounts of information at greater depths. A greater chance exists for higher-level thinking via student-directed models, however. Social models provide a common ground between the two extremes.

Computational Linguistics

Ever have difficulty deciding whether material should be classed in 006.35 Natural language processing or in 410.285 Computational linguistics? (It would seem so, since many works have been classed in both numbers.) Since we have also found it difficult to distinguish clearly between the two numbers, we decided to take advantage of a recent major gathering of computational linguists at ACL-08: HLT (ACL = Association of Computational Linguistics; HLT = Human Language Technology) to get their feedback on the treatment of computational linguistics and natural language processing in the DDC.

Language variations around the world

Funny how one simple little question (“Where do comprehensive works on British slang belong?”) caused us such consternation. Our proposed response affects dozens of records. (OK, so the British slang—that is, English slang in the British Isles—solution involves only three records, but then that solution has to be propagated to languages throughout the 400s.)

Kasih Ibu


Suatu malam, seorang wanita berusia 20-an tahun bertengkar dengan ibunya. Karena sangat marah, ia segera meninggalkan rumah tanpa membawa apapun. Saat berjalan ia baru menyadari bahwa ia sama sekali tidak membawa uang.Saat menyusuri sebuah jalan, ia melewati sebuah kedai bakmi dan ia mencium harumnya aroma masakan. Ia ingin sekali memesan semangkuk bakmi, tetapi ia tidak mempunyai uang.

Fans